mandag den 22. august 2011

En barndom forbudt for børn !

Konen har arbejdet frivillig ved Blå kors i Hobro. Og selv om vi er flyttet og hun derfor er stoppet, støtter vi stadig denne organisation. Hvilket også betyder at vi får deres avis: ( Blå Kors Bladet ) - Jeg læser den gerne igennem og undres ofte over de mange skæbner der er i vort samfund.

Denne gang var bladet dedikeret til børn af alkoholiker. Og her skal jeg love for at jeg fik en på opleveren. Jeg har aldrig lige tænkt denne vinkel på en alkoholikers liv. Her fortæller forskellige personer om deres opvækst i en alkoholiseret verden. Hvordan man skulle være voksen og tage ansvar lang tid før man overhovedet var moden til dette ansvar. Hvordan utryghed og øretæver hang tykt i luften og hvor basale forhold som mad og varme kunne være et problem. Selvfølgelig har en alkoholiker sådanne problemer omkring sig, det er bare meget usynlig for os andre, der ikke kommer så tæt på disse mennesker. Jeg kan anbefale, at man læser bladet. Det giver lige den ekstra vinkel på problemet, som gør at vi burde sætte meget mere ind på problemet. ( Ros til Blå Kors ) - Det kan da godt være at de er en smule frelste. Men hvad gør det når de gennem deres arbejde kan frelse andre (Læs børn ) fra skæbner som lige beskrevet.





Ingen kommentarer: