onsdag den 27. juli 2011

Op ad bjerget - med hjelm !




For anden gang kravlede jeg op til toppen af Monte Baldo på min MTB. Og denne gang tog jeg også lige turen rundt om spidsen - På en dertil indrettet MTB rute på 2,5 km. - At kravle op var hårdt, men turen rundt om spidsen var en prøvelse. Stejle sider, med fald på mindst 50 meter - Ren grussti, med mange huller og ret skarpe stigninger og sving. - - - Nå, jeg kom rundt og svælgede i de ca. 15 km nedkørsel. ( Kom op over 60 km på min MTB ) - Noget der dog undre mig en del er at kun 1 ud af 10 motionscyklister bærer hjelm. Både med de mange bilister på de smalle veje og den hastighed man kan opnå på nedkørslen, sige BRUG HJELM. - Nå, de bliver nok beskyttet af deres forfængelighed, eller den allesteds nærværende cykel-kluds-hat.

Ingen kommentarer: