lørdag den 2. juli 2011

Frivilligt arbejde !

Dagens løbetur på en af mine faste ruter langs hærvejen stødte jeg pludselig på en ældre herre, der var ved at bygge et primitivt læ sted. ( Pavillon ) I rå grantræ, med siddepladser og borde. Således at vandrene på stien kunne tage et hvil. Jeg fik en kort snak med manden, og var noget forbavset ved at hører, at initiativet til dette læsted var hans eget. ( Han syntes lige at der manglede et sådan hvilested, så han havde fået tilladelse at lodsejeren og selv indkøbt materialerne. ) Og var nu i fuld sving med at bygge. Det var dog et utrolig godt initiativ. Og noget der får en til at tro på alt det gode i mennesker. Han strålede af glæde, mens han talte om projektet, så han fik også en ordentlig gang ros af mig. Det var tydelig at han derved fik endnu mere "brændstof" til at bygge. Jeg glæder mig til at se resultatet og skal helt sikker inviterer konen med i skoven og drikke kaffe i hans læskur.

Ingen kommentarer: