fredag den 1. juli 2011

Anonyme venner !




Min firma har pt. en stramning af rejsepolitikken. Det er selvfølgelig ikke så sjovt, men på den korte bane nyder jeg det, da jeg så er hjemme i Danmark i en længere periode. Derved får jeg også løbet noget mere i lokalområdet. Og hilst på alle mine anonyme venner. Fuglekiggeren i Skodborg skov - Jagthunde lufteren ved spejderhytten - Pensionisten der passer sine får ved bækken - Og alle de andre. Jeg kender ikke deres navne, men hilser altid når jeg løber forbi. En gang imellem stopper jeg op og veksler to - fem ord med dem ( Vejret eller en sjov lille oplevelse...... Helt ubetydelige ting ) - Vi smiler og jeg løber videre. Det er fantastisk hvordan man sådan kan have en helt uforpligtende netværk, hvor tilfældigheder og anonymitet er de styrende elementer. Og så er der selvfølgelig også de anonyme dyrevenner. Hestene der løber med langs hegnet - højlandskvæget der følger én med øjnene og "mit " Glente par. Alle får et HEJ, og hestene får engang imellem et klap på snuden. Sådanne oplevelser er det der gør en løbetur til meget mere end bare en løbetur !

Ingen kommentarer: