lørdag den 30. juli 2011

Handicap parkering !

En af de ting der altid virker i Italien er handicap parkering. Her i landet er der en helt anden kultur end i Danmark i forhold til handicappet. Måske skyldes det deres familiestruktur eller det niveau af omsorg som samfundet byder de handicappet. Og derfor tager befolkningen sig bedre af deres svage. Jeg har ALDRIG set en italiener uden handicap skilt benytte en handicap parkering. Det sker jævntlig i Danmark. Der er altid en udbredt hjælpsomhed når vi kommer rundt. ( Ingen særbehandling ) - Der er ramper til næsten alt og der er skiltet rigtig fint med muligheder for toiletter - omkørsler o.s.v. - Her kan man som dansker, næsten krumme tæer af flovhed. For ofte ser man danskere der moser sig frem. " Her kommer jeg" - og ofte holder der almindelige mennesker på handicap pladserne i Danmark. - Og adspurgt, har jeg hørt svar som: " Jeg skulle bare lige" - - Eller " Der er da så mange andre pladser, så der kan de jo bare holde" - - - Eller " Jeg har travlt, så jeg tog lige den nærmeste P-Plads " Øv - for dansk mænge sig frem mentalitet.

Ingen kommentarer: