torsdag den 28. juli 2011

Gadesælger med et smil !

Vi sad på en cafe ved aftenstide og der kom en af de "heldigvis " få gadesælgere som florerer alle steder hvor der er turister. Han viste en håndfuld ure frem, og da jeg kunne se at det var Breitling ure, skulle jeg lige have et nøjere kig. Det var efterligninger, nøjagtig som den jeg i forvejen gik rundt med. Han startede med en pris på 75 Euro, men så måtte jeg forklarer ham, at jeg havde arbejdet meget i China det sidste år og kendte de kinesiske priser. Viste ham også det kopi ur jeg havde på. - Vi blev ret hurtig enig om 20 Euro - Han grinede og sagde tak for snakken. - Senere kom der ikke mindre end to andre gadesælgere forbi vores bord. De smilede også og sagde: " Chinaman" - De ville ikke engang vise deres varer til os. Vi vidste hvis for meget om deres indkøbspris.

Ingen kommentarer: