tirsdag den 22. marts 2011

På magisk vis !

Sidste år blev jeg noget træt af, at hotellet kun havde éen kaffe kande Så jeg begyndte at tage denne ene kande med ned til mit bord. I håb om at de ville sætte en mere ind på det store tag selv morgen bord.... Men nej ! - De gik mere eller mindre i panik over at jeg tog kanden, men havde dog kun en gang, mod tal at komme ned og hente den igen. Jeg fik ondt af personalet og tog derfor en kande med fra Danmark og forærede den til overtjeneren. Det gav en del postyr og mange sjove kinesiske bemærkninger. Ja, de grinede vel mest af mig. Den skøre europæer, der selv har en kaffe kande med. Og ligefrem forærer den væk......... Men - Men. Nu er det næste magisk at komme på hotellet. Kande bliver ikke brugt i det daglige, men med det samme overtjeneren ser mig, så styrter han ud i køkkenet og hælder kaffe i min røde kande. Og stiller den, med en stort service smil på mit bord. Så føler man sig rigtig velkommen !

Ingen kommentarer: