onsdag den 23. marts 2011

My chinese connnection !

I aftes var jeg ude og spise med min kinesiske forbindelse. Gaojun. En fyr jeg har lært at kende i området. Denne gang havde han taget hans chef med ( Eller nærmere hans forretnings partner - Da Gaojun ejer 1/4 af virksomheden og Zhen ejer resten ) Virksomheden er et lille rederi, som ejer to skibe og har en reparationsværksted på havnen, som arbejder på små opgaver for andre skibe. De var et par herlige fyre og vi fik snakket en del. Både hverdag - forretning og endda lidt politik. Denne gang var Gaojun dog mere tilbageholdende med sine politiske holdninger. Måske fordi hans chef var med. Man kunne også tydelig se og hører at chefen, på grund af hans alder, havde autoriteten. Han så også ældre ud, så jeg blev noget overrasket over at hører at han kun var 46 år. Han så væsentlig ældre ud. Han var dog lidt mere "beton kineser" end jeg brød mig om. Det var lige som ikke nok at vi havde forskellige holdninger til tingene. Han nærmest fordømte det USA gjorde i verden og han mente at vi danskere bidrog til verdens ufreden ved at sende fly til Libyen. Nå.... man kan heller ikke være perle venner med alle.

Ingen kommentarer: