søndag den 6. marts 2011

Ankomst til Urumqi !

















Så ankom jeg til dette "ret langt uden for alting" by. Urumqi. Hotellet er en oplevelse. Den har nogle år på bagen og er bygget i romersk stil. Var det ikke for de kinesiske tegn, kunne man godt foranlede sig til at tro at man var i Napoli. Først kunne jeg ikke finde noget spisested på Hotellet, men langt bag alt pyntet er der ikke indre end tre restauranter En muslimsk - En kinesisk og en western orientret restaurant ( Man skulle nu lede længe efter det western agtige. - Jeg fandt BBC kyllinge vinger og en slags fritter, eller var det traditionel kinesisk) Ikke nok med at stilen ikke passer ind, det gør hotellet for sig sag heller ikke. Byen er langt fra det jeg før har set i China. Godt nok er Beijing støjende - Qinhangdao lidt rodet - Men dette slår alt. Sneen er møg beskidt, hovedgaden er fuld af huller og alt ligner små kaos. Og jeg så kameler i gadebilledet !

Ingen kommentarer: