mandag den 28. marts 2011

Good of wind !

Det første der mødte mig på fabrikken ( Ud over bevæbnede vagter ) Var denne statue i receptionen. Flot udsmykket og med en så central placering, at man skulle gå udenom den for at komme videre. Jeg fik at vide, at det var den indiske / hinduismens gud for vinden. Og det var derfor den stod på en fabrik der lavede vinger til vindmølle industrien. I løbet af de to dage jeg var her, oplevede jeg endda at nogle af inderne stod og bad til denne statue. Det er helt utrolig hvor forskellig vores verdener i virkeligheden er. En af mine indiske kollegaer fortalte mig en historie: At deres gud er lige som regn. Det kommer et sted fra, men kommen ned i mange små dråber. Og senere samles det igen og bliver til éet. Samme måde er det med alle deres guder. De kan tilbede mange, men det kommer fra en samlende gud, som også samler det hele efter døden.

Ingen kommentarer: