onsdag den 21. oktober 2015

Så er vinteren på vej !

 Under stenene i haven kravler nu alle de små firben, som ellers har kravlet rundt om min dam, i ly for vinteren. Nogle er af en størrelse, så man godt kan tvivle om de kan overleve frosten. Dem jeg har i hånden fik jeg lagt lidt ned i jorden - I et græs forret hul, så de kan ligge tørt og frostfrit.
 
Jeg håber at få dem at se igen til foråret. Nyde at de piler rundt omkring min dam - sidder og soler sig på stenene og følger enhver bevægelse med deres små hoveder.
 
Men jeg må nok indstille mig på at ikke alle overlever. Naturen har sine egne vej og det skal vi nok ikke prøve at sentimentaliserer.

Dette år var førte gang min dam både havde frøæg - haletudser og salamander unger.  Så bliver næste år lige så rig på liv, så glæder jeg mig allerede.

Ingen kommentarer: