onsdag den 7. oktober 2015

Flymad er elendig !

Men der er måske en god grund !

Det lave tryk i kabinen får vores smagsløg til at miste deres følsomhed. I en flyvehøjde på ca. 11 km er trykket og iltindholdet i kabinen lige så lave som på et 2000-2400 meter højt bjerg.   Trykket får smagen af salt og sukker til at falde med 20-30 procent, mens syrlige og bitre smagsnuancer registreres lige så godt som normalt. Flymad krydres derfor ekstra meget for at kompensere for tabet af smagsnuancer.

Jeg har ofte kæmpet med pladsforhold - Ting på madbakken, der nærmest vil falde på gulvet - Bestik som ikke vil ud af plastikposen - varm mad, der er så varm at det ikke kan åbnes - og servietter, der er så små at de næsten er usynlige........

......... Oven på alt dette er der så kvaliteten af maden. Elendig - grænsende til uspiselig. Men jeg får alligevel altid lidt ned i maven. Min eneste trøst er når jeg engang imellem bliver opgraderet til Business ( På grund af mit guldkort ) - Her er serveringen så god at det kun er smagen man skal kæmpe med. Og da den bliver serveret med følelse, så smager den en smule bedre.

Ingen kommentarer: