fredag den 11. januar 2013

Forfærdelig svineri !

På min løbetur forleden dag kom jeg forbi dette syn ( Tog forbi senere og tog billederne ) - Et får, der var blevet slagtet lige på stedet. Skindet lå lidt derfra. men ellers var hoved, indvolde og mavesæk i en bunke. Jeg ved ikke hvem der kan finde på sådanne ting. Jeg har hørt at nogle herboende muslimer har gjort sådan andre steder i landet. Men det betyder selvfølgelig ikke at det også er sådan at dette får er kommet af dage. 
En ting er dog sikkert. Slagtningen har været yderst professionel. Dem der har gjort det, vidste lige hvor de skulle skære. Der var hverken rodet eller tegn på kamp på stedet. 
Jeg kender manden, der har fårene i området. Og kørte senere på dagen ud og fortalte ham om mit fund. Hvor er det bare ærgerligt at vi ikke engang kan have dyr gående løs på markerne uden de bliver stjålet / slagtet. Man skulle tro at nogle af vore medmennesker var de rene banditter !

Ingen kommentarer: