torsdag den 24. januar 2013

538 jobansøgninger !


"Prøv at forestille dig at tage på disco for at score, og du spørger 538 piger, om de vil danse, og de så alle sammen siger: 'Nej, det gider jeg ikke'. Så kan det godt være, at man skal begynde at overveje en ny frisure ..." Sådan beskriver Jakob Ingeberg følelsen af at have skrevet 538 jobansøgninger uden at have fået job. To dage før han mister sine dagpenge er det lykkes ham at finde sig et job som vikar - det er tidsbestemt til et år. Og han er ikke alene om følelsen - Information har talt med tre langtidsledige, der alle samstemmende kritiserer alle regeringens redningskranse under akutpakken. "Jeg troede på, hvad Socialdemokraterne sagde inden valget, og derfor stemte jeg på dem. Men i dag må jeg sige, at jeg føler mig politisk kønsløs," siger Martin Dam Hansen, der står for at miste sine dagpenge 3. februar. ( Jeg har aldrig selv stået i denne situation - Men kan godt forstille mig den desperation og manglende tro på samfundet, der overvælder de arbejdsløse. - Samfundet kan ikke redde alle, og alle er ikke lige meget værd at redde. Men har folk vist en sådan iver som Jakob Ingeberg, så burde det store arbejdsformidlings apperat ( Som koster formuer ) være mere på mærkerne.)

Ingen kommentarer: