mandag den 24. september 2012

Så gør dog selv noget ved sagen !


En ny undersøgelse fra rekrutterings- og vikarbureauet Randstad viser at godt 25% af de adspurgte mener, at de er overkvalificerede til deres job. Det er et problem for både samfundet og dem selv mener seniorforsker Chantal Pohl Nielsen fra KORA, han udtaler: "Uanset om man formelt set er overkvalificeret eller bare føler, at man er det, kan det være et problem. Man vil typisk være mere utilfreds og umotiveret, hvis man ikke får brugt sine evner, og det er også skidt for samfundet, at kompetencerne ikke bruges bedst muligt. Derudover vil man typisk få en lavere løn, og det betyder færre penge i statskassen,". I Dansk Arbejdsgiverforening er underdirektør Erik Simonsen af en anden mening, han siger: "Kvalifikationer skal ikke gøres til et problem, og hvis man har kvalifikationerne til at varetage et job på et højere kompetenceniveau, virker det ulogisk, at man ikke flytter sig derhen. Lønmodtagere må også forholde sig til, hvilke job der er realistiske at få,". ( Har jeg nogensinde følt mig overkvalificeret eller underbetalt...........Måske. Men så er der kun en der kan gøre noget ved det, og det er mig selv.  Jeg ville aldrig bruge energi på at være utilfreds, da det jo ville være det samme som at være utilfreds med sin egen evne til at gøre noget ved problemet. Jeg ville heller bruge energi på at gøre noget ved sagen, eller erkende at det jeg laver nu måske er godt nok. )

Ingen kommentarer: