lørdag den 15. september 2012

Snydt af Bilka !

Jeg var en tur i Bilka / Kolding i går eftermiddags. Og på vej ind gennem parkeringspladsen så jeg, til min glæde, en plakat der reklamerede med "Max 2 i kø ved kassen" - Det fik virkelig mit humør op i det grønne felt. - For hvis der er noget der irriterer mig, så er det at stå i kø ved et kasseapparat. Det er ikke så meget tiden man spilder, det er mere princippet i at man venter for at få lov at smide sine penge for en varer man gerne vil købe. - Hele tankegangen omkring service og købmandskab er vendt på hovedet. Enhver person / virksomhed, som prøver at sælge en varer til mig - ( Nogle ofre kæmpe summer på reklame - store summer på forretningsindretning og har måske endda en meget lille margin i fortjeneste ) -  glemmer helt at en handel også er en oplevelse. Og slutter en handel med at man skal stå og vente for at få lov til at betale. Så er handlen ingen succes.
DERFOR VAR JEG GLÆDELIG OVERRASKET OVER BILKA´S TILTAG.
........... Men - Der er kun en ting der er værre end at vente ved en kasse. Og det er når personer / Virksomheder ikke holder deres løfter. Jeg kunne tælle 7 kasser som IKKE var åben - Og samtidig kunne jeg tælle 7 personer foran mig i køen. Jeg kunne ovenikøbet se at de andre kasselinjer havde mindst lige så mange i deres kasseapparat kø.
Jeg stod bare og blev lidt harm over at været taget ved næsen, med et smart reklame tricks. Men samtidig kunne jeg hører at folkene i både "min" kø - Og det til venstre talte om "Max 2 i kø ved kassen" reklamen. Jeg tror ikke at nogle af dem kendte hinanden. Men en ting var de fælles om. At være blevet snydt i forhold til det som Bilka lovede på skiltet ude på parkeringspladsen. - Uden at have hørt alt, vil jeg dog tro at denne snak sagtens kunne være ens ved alle de andre køer i forretningen. Her kan man hvis roligt sige at reklamen giver bagslag. Rigtig mange - Uanset om de fik deres varer billige - Fik en god oplevelse i forretningen og måske endda fik nogle varer med hjem, som de slet ikke havde regnet med at købe. - Så fik de også alle en afslutning på en handel med hjem, hvor de følte sig snydt. Og ovenikøbet fik denne fornemmelse bekræftet af deres snak med andre ventende ved kassen. ( Billedet er ikke retvisene - Men det eneste jeg lige kunne finde med kombinationen Bilka og kø )

Ingen kommentarer: