lørdag den 1. september 2012

Speed-svøming - Open water Holstebro !


Jeg var blevet udfordret af en nær ven på Open Water Holstebro - Et strækning på 1900 meter, med strøms gennem Storåen i Holstebro. Jeg har svømmet åben vand i mange år, men aldrig ned af en strøm, så det lød meget udfordrende. Der var omkring 200 til start og vejret var perfekt. 
Starten var slet ikke så kaotisk, som disse starter plejer at være. Og jeg fandt hurtig ud i strømmen, som gav den ekstra fart. Det var helt euforisk at svømme - Man kom frem ad med en fart der er helt ubeskrivelig ( Ikke engang svømmefødder har samme virkning ) Eneste ting der kom bag på mig, var nødvendigheden af hele tiden at orientere sig. Åen snoede sig afsted, og skulle man placere sig midt i strømmen og undgå at komme nærkontakt med kanten, var det nødvendig at se fremad. Tiden var 18 min - 50 sekunder. En placering som nummer 30. Det kunne godt være gjort bedre, da jeg brugte for megen tid på at finde en rytme mellem orientering og svømning. Men pyt - Jeg kan jo prøve at forbedre det til næste år. ( Min udfordring tabte jeg dog - Han svømmede i 17. min. 59 sekunder ) -  Se andre indlæg om løbet eller se indlægget fra lokal TV - Tryk:  HER

Ingen kommentarer: