tirsdag den 11. september 2012

Robert Nielsen - Jubel nar for mine penge !


"Kontanthjælpsmodtageren Robert Nielsen er den perfekte case på tv. Med sine tre halvfærdige universitets uddannelser og 11 år på offentlig forsørgelse er han en omvandrende provokation. De fleste er nok skeptiske over for, om Robert afspejler virkeligheden. Men hvis man tror, at er et vrangbillede skabt af tv, tager man fejl, selvom Enhedslisten forsøger at overbevise os om det modsatte. En analyse fra Dansk Arbejdsgiverforening baseret på 2010-tal fra Danmarks Statistik viste, at 12 pct.af de ledige ikke er klar til at tage et job. Det svarer til 19.000 ud af dengang 163.000 ledige. I undersøgelsen sagde 8500 direkte, at de ikke vil have et job, og yderligere 5000 havde ikke søgt et job inden for fire uger. De sidste 5500 kunne ikke starte i et nyt job med to ugers varsel. "  ( Jeg ved godt at ordet " Velfærdssamfund" også indbefatter at vi tager os af de svage - - - -  Men her mener jeg ikke at vi taler om de svage. Jeg kan blive så harm over at folk, der har så meget energi til over i deres arbejdsløse hverdag, at de kan snyde systemet. - Jeg betaler måske ikke min skat med glæde. Men forstår godt at et skatten er nødvendig. Dog driver folk som Robert Nielsen mig over mod de mere rabiate holdninger. Få den mand i arbejde - Eller få ham ud af systemet / Basta !

Ingen kommentarer: