lørdag den 29. september 2012

Små tykke mænd !

De små tykke mænd er en kunst stil jeg er ret fascineret over. Og hver gang jeg støder på dem, skal jeg lige nyde synet. Jeg var på Fyns værket til møde og stødte på disse to "herre" - De var igang med at efterse en gammel turbine. Figurene har en udtryksform der gør dem ret levende. Også selv om de mangler ansigtsudtryk og andet mimik. Der er heller ikke antydning af tøj på mændene, men alligevel er de hverken vulgære eller frastødende. Jeg er ikke sikker på, hvem kunstneren er - Og har nok heller ikke brugt tid på at finde ud af hvem der kreerer sådanne figurer. Jeg nøjes med at beundre deres udtryk og deres stille form for liv. ( De er nok også så dyre, at jeg aldrig kommer i nærheden af at eje en af de " Små tykke mænd"

Det er næsten som om de er fanget i nuet - Og er travlt optaget af deres job !

1 kommentar:

georg steensboe sagde ...

I forsøget på at komme på navnet på kunsneren, der laver de små tykke mænd, stødte jeg på din blok. Kunstneren hedder Keld Moseholm og bor ved Faaborg på Fyn. Så ved du det. Med venlig hilsen Georg Steensboe, Odense