mandag den 5. september 2011

Stjernestunder !

Stjernestunder eller flashback... eller hvad det nu hedder, var lige hvad jeg oplevede i dag. DNV havde hyret en af mine ledestjerner til at give et indlæg om audit og standarder. Eller retter han fortalte om relationer - refleksioner og undren. Og hvordan alt mellem mennesker handler om netop disse tre ting. Jesper Løye Hejl er fantastisk dygtig til at udfordre den måde vi "beton-tænker" ledelsessystemer. Han kan også være utrolig provokerende, hvilket mange af tilhørene også fik at føle, når de krampagtig hang fast i deres instruktioner - auditrapporter og afvigelses mønstre. Jeg ved godt at Jesper skal indtages i mindre doser af gangen, og der kan være den fare at man får en overdosis. ( Jeg var så heldig at få ham i ret mange små doser under vores ledelsesforandring i Supply Chain i Arla )

Men har man først forstået budskabet, hvilket jeg indrømmer tog lidt tid, så har man pludselig fået en hel ny opfattelse af relationer mellem mennesker. Og helt ærlig, så var netop den viden en af grundene til at jeg kom rigtig ind på kineserne, under mine 8 måneder i landet. Og når jeg reflekterer over den tid jeg havde i Arla sammen med Jesper, så er netop hans påvirkning helt sikker en af hovedgrundene til at jeg har flyttet mig så meget i karrieren de sidste 5 - 7 år.

Ingen kommentarer: