tirsdag den 27. september 2011

Snydt så det driver !

Jeg ville have forsvoret at man ikke kunne tage rø... på mig gennem internettet...... Og så hoppede jeg i med samlede fødder. Jeg gjorde næste honnør samtidig.

Forhistorien er at jeg har købt en våddragt over nettet i USA. ( Omtalt tidligere i år på bloggen ) - Den betalte jeg gennem banken. Senere kom der en opkrævning på told - skat og moms, hvilket jeg også betalte. Men måske nok syntes var lidt rigelig......

OG SÅ fik jeg den famøse mail. Adressen på mailen var"skat.id @ skat.dk" Det så rigtig nok ud. Den kom fra deres Tax and Customs Administration - Og de fortalte at jeg skulle have 647,21 kr. retur - For meget betalt told. - Mailen hoved var Skat logo og deres hjemmesides øverste mærke. Det kunne næste ikke være mere rigtig. Selv beløbet kunne passe. De bad om mine kreditkort informationer og ville overfører pengene i løbet af 3 - 9 arbejdsdage. Som skrevet - så gjort, og jeg anede ikke uråd overhovedet. Mailen var så godt lavet, at da man var færdig med at taste sine tal, og trykkede enter, så røg man videre til den RIGTIGE Skat´s hjemmeside som omhandler refusioner omkring Told og moms.

Om eftermiddagen ringer så min bankrådgiver og spørge ind til en oversøisk transaktion jeg angivelig skulle have gang i. Jeg kendte ikke noget til sagen, men ret hurtig fik vi os sporet frem til min famøse mail korrespondance med Skat. - Min bank havde fået en telefonisk henvendelse fordi jeg "heldigvis" havde tastet et tal forkert. Og banken anede uråd, da personen i røret talte gebrokken dansk. - Vi fik spærret min konto - Og jeg får tilsendt et nyt kredit kort. - Jeg kontaktede den RIGTIGE Skat og fik mailet snyde mailen videre til dem - Jeg fik endda en ny henvendelse fra fup magerne, omkring et nyt kreditnummer, men denne gang var jeg blevet klogere. Heldigvis tastede jeg et forkert nummer - Heldigvis var min bank vågen - Heldigvis nåede vi at lukke kortet inden det gik galt.

Fup magerne må have adgang til FedEx database. For hvordan kunne de lige vide at jeg havde handlet i USA - Hvordan kunne de lige ramme det rigtige beløb - Og hvordan kunne deres mail komme lige efter at jeg havde betalt. Og ovenikøbet gled mailen gennem mit firmas firewall. - Fra nu af vil jeg tænke mig om mere en tre gange, inden jeg tror på selv officiel udseende mail. Ikke at det er nogen garanti. Men nu er jeg blevet overbevist om at selv en snu ræv som mig kan snydes !

Ingen kommentarer: