tirsdag den 6. september 2011

Ligetil og Kinesisk !

Konen og jeg var i går ude at spise kinesisk i Kolding. Konen havde fundet en reklame i den lokale gratis avis i Vejen, så vi blev nærmest lokket der ind. Fint sted. Selvfølgelig meget påvirket af at ligge i Danmark, men der var helt sikker elementer af kinesisk restaurant over stedet. Stort rum med masse af store - Lidt kitsch loftbelysning - Ikke voldsom meget hygge og så en betjening klædt kinesisk. Af dansk islæt kan nævnes Dansk øl - Legerum for børn - Engelsk pop musik til maden og Tag selv anretning.

Maden var ok, prisen taget i betragtning og stedet var fint rent og venligt. Så det kan godt anbefales som et hverdags sted at tage hen. Men jeg kan stadig godt savne en lidt mere hudløs ærlig kinesisk restaurant. Hvor manden ikke er tag selv bord, men billeder i en menu bog. (Maden beskrevet på kinesisk - Undertekst på dansk ) - Og hvor man vælger flere forskellige retter, som man så sidder og spiser med pind. ( Kniv og gaffel skal man spørge om ) Eventuel kunne personalet starte med at serverer den meget traditionelle kop varme blomstervand. Musikken kunne være mere kinesisk ( Kineserne laver skam også pop musik ) - Og så skulle der være mere "Kina" udsmykning på stedet.

Jeg overraskede kassedamen da jeg skulle betale. Jeg rakte mit kreditkort frem med begge hænder ( Kinesisk tradition som viser respekt ) - Hun tog mit kort med én hånd, men da hun så mine to hænder, blev hun helt forfjamsket. Derefter fik jeg både kvittering og kort retur med begge hænder. Hun smilede bredt da jeg sagde "Xie Xie" / Tak på kinesisk.

Ingen kommentarer: