tirsdag den 24. maj 2016

Døde smågrise i spandevis !

Jeg ved godt at grise produktion i Danmark er blevet en industri og at dyrene ikke behandles i forhold til den måde de burde leve i naturen.

Jeg siger ikke at landbruget overtræder nogle regler, men bare at reglerne engang imellem helt glemmer det etiske i, at vi som mennesker burde forvalte vores manipulerer med naturen på en lidt bedre måde.

I går løb jeg ude på landet, på veje offentligheden normalt ikke kommer. Her kom jeg forbi dette syn. En affaldsspand fuld af døde smågrise. Ikke nok med at det var en væmmeligt syn ( Fluer og en ulidelig stank midt i solen ) - Men også en klar indikator på at den pågældende landmand helt har glemt at han har et etisk ansvar.

Først tænkte jeg: Han er da det største svin, at behandle døde grise på den måde..... Men senere kom jeg i tanke om at det jo var ret mange døde smågrise. - - -  Hvad sker der lige ved den landmand ? - Hvordan er det lige han behandler sine dyr ?  

1 kommentar:

Bo Finn Poulsen sagde ...

Du har helt ret, og det du har set sker overalt. Også tyrekalve bliver bare slået ihjel fordi de er af det "forkerte" køn. Hyklere i særklasse de landmænd som tuder over ulven.