fredag den 4. december 2015

Jeg troede at den var død !

For nylig fik vi en ny telefonbog ind af døren. Helt automatisk bar jeg den ind til reolen i stuen - Trak skuffen ud og lavede et bytte med den gamle telefonbog. På vej ud i skraldespanden ( Papir skraldespanden ) kom jeg til at kigge på den gamle bog.

Den var overhovedet ikke blevet åbnet. Den så helt og aldeles ny ud. Den var påtrykt 2015, men var nok landet i min postkasse sidst i 2014.  
 
Jeg vidste at der også lå en anden bog, fra et andet telefonbogsforlag i skuffen, så jeg kiggede også lige på den..... Lige så uberøret.
 
Spørgsmålet er om ikke telefonbøger er yt. Om vi ikke skulle spare papiret og lade denne institution af en husstandsomdelt tryksag gå i døden. Der kunne være mange natur resourcer at spare og mange reklamepenge kunne blive hjemme i firmaernes lommer.

Ingen kommentarer: