lørdag den 29. november 2014

Kom bare igang !

Uopfordrede ansøgninger er en alternativ - men effektiv - måde at komme videre på, hvis man er blevet ramt af arbejdsløshed. En ny undersøgelse, lavet af Konsulenthuset Ballisager, viser nemlig, at tre ud af fire virksomheder har prøvet at ansætte en person, der sendte en uopfordret ansøgning. "Med en uopfordret ansøgning undgår man konkurrence, og så kan man som ansøger i større grad selv være med til at sætte dagsordenen, end når der er lavet en annoncering," siger Morten Ballisager, der er rekrutteringsekspert og direktør i Ballisager. Han bakkes op af Peter Bang Fausting Bauer, der er headhunter og partner i virksomheden Humantrust: "Du har mange flere muligheder for at gøre dig selv interessant for virksomhederne ved at være aktiv og opsøgende," siger han.

( Jeg kan kun beskæftige deres udsagn - Jeg lægge selv meget mærke til opfordrede ansøgninger - Og ved at folk i mit netværk gør det samme. Det kan godt være jeg ikke lige står og skal bruge en kandidat, men så har jeg ofte hørt noget i netværket og kan enten opfordre personen til at gå derhen. Eller jeg sender personens ansøgning videre i mit netværk. - Det kan måske en dag være en slags hjælp til selvhjælp. Hvem ved om man en dag står og skal igang med uopfordret ansøgninger )

Ingen kommentarer: