onsdag den 10. juli 2013

LIVOL snyder med indpakningen

Jeg håber virkelig at pillernes virkning er en smule bedre end den måde de markedsfører deres produkter. For nylig havde Bilka tilbud på vitaminpiller af mærket Livol. - Og da både konen og jeg sluger en pille hver morgen, så var jeg forbi butikken for at handle ind.
Jeg købte to glas, da jeg nok mente at vi fik dem spist inden sidste salgsdag. - Men jeg fik noget af en Aha oplevelse, da jeg satte glassene i køkkenet. For selv om der nok var 200 stk. i hvert glas (Beskrevet på glasset) - Så var de kun halv fyldte.

Hvorfor denne spildplads....
Jeg tror bestemt at Axellus ( producenten af Livol) kender til den uudnyttet plads i pilleglasset. Det er jo ikke med piller som med Corn Flaks. Det kan godt falde lidt sammen under transport. Spørgsmålet er mere: Hvorfor har de lavet denne spildplads ?

Svaret kunne være....
Varen skal se større ud end den virkelig er, så folk bliver "snydt" af det visuelle. - På den måde at forbrugerne tror at de får mere ved at købe Livol end andre mærker, da deres pilleglas er større.

Et forslag kunne være....
Jeg vil dog foreslå Axellus enten at fylde glassene op eller lave glasset mindre, da ærlighed holder længst. Man kunne jo reklamerer med at glasset var genbrugsglas - At man fyldte glassene op, så man ikke transporterer luft rundt i leverandør kæden - At man brugte mindst mulig ressourcer på at fremstille emballagen og samtidlig udnyttede den optimal - Ja, de kunne helt sikkert finde på flere selv.

Grøn profil....
Derved kunne firmaet få en grøn profil der nok ville sælge noget mere end at "pumpe" emballagen op og prøve at lave visuelle tricks med sine kunder.

Et udsnit af Axellus værdi....
INNOVATION er når forbrugerne og vores kunder imponeres og begejstres af vores mærker og de produkter vi udvikler.  - Og det er nok det sidste jeg blev..... Imponeret.... Jeg prøvede for sjov at hælde alle pillerne på et glas. Og minsandten om ikke der kunne være 350 i et glas. Til vil jeg kalde innovation. Og ideen kan gratis benyttes til at udvikle markedsføringen

Ingen kommentarer: