onsdag den 13. juni 2012

Management on shopfloor !

I går var dagen, hvor jeg havde lokket hele management gruppen ud og arbejde i produktionen. ( Management on shopfloor Time) - Et slogan, jeg har taget med fra mine tidligere arbejdspladser. Og som jeg har praktiseret med stor succes.
Ideen er at ledelsen, mindst en gang årlig , skal ud og mærke pulsen - skrue i produktet og se / mærke den hverdag der er grunden til at vi samlet om en opgave. Selvfølgelig ved de godt hvad det drejer sig om. Men man får alligevel en hel anden oplevelse ud af den tætte kontakt. Og tilbagemeldingen var da også meget positiv. Både fra management gruppen, for hvem det var første gang vi lavede denne øvelse. Og fra de timelønnet i produktionen. Der alle syntes at det var sjov at se cheferne i en lidt uvant rolle.
Personlig var jeg ude i Drive-train og udfyldte en mands job ( Da der var en sygemelding på linjen ) - Selvfølgelig kunne jeg ikke arbejde lige så hurtig og sikker som mine kollegaer på linjen. Men jeg gjorde mit bedste - Fik både skruet - kranet - målt - og fik det hele tjekket af en Q inspektør. - Men mest vigtig, så fik jeg mange gode snakke med folkene. Både om faglige opgaver og om deres forhold til arbejdspladsen generelt. Vi fik også vendt nogle familiære problemer og deres tro på håb for fremtiden. Det er en fantastisk måde at komme tæt på sine kollegaer. Det helt specielle ved denne måde at mødes er at man er på deres bane halvdel - Man glider ind i deres verden - Og på meget kort tid bliver man betragtet som en af deres. En super dag, som man godt kan leve længe på.

Ingen kommentarer: