tirsdag den 5. juni 2012

Is som kun små drenge kan spise den !

Is har altid været min passion. Jeg kan spise rå mængder af dette mælkeprodukt. Lige fra jeg kan huske is, har det været en magnet og selv om vinteren kan jeg spise en is. Derfor var det nærmest som et zen billede på mig selv, da jeg kom forbi en is reklame i Søndervig. 
En lille - meget lykkelig dreng, der sidder på toppen af en isvaffel og guffer løs. Sådan kan jeg bestemt også have det, når jeg spiser is. 
Jeg har en svoger der har samme svaghed for is, så når familien er samlet, så står desserten gerne på is. Vi har smagt rigtig mange forskellige islagkager, men vender altid tilbage til en bestemt. Nemlig ISBAMSE fra Vebbestrup mejeri. Den er ikke særlig sofistikeret, men den har en fantastisk konsistent og et tykt chokolade overtræk. Og så  har den en historie med sig - Nemlig lavet på et lille mejeri nord for Hobro. - Prøv den, hvis du kommer forbi. 

Ingen kommentarer: