torsdag den 7. juni 2012

Handelstalent og hælervarer

Jeg er altid fascineret af folk der har handels talent. Som Låsby Svendsen - Frode fra TV eller bare den lille italienske gade sælger, der promoverer sine varer lang ud over det rimelige. Men når handels talentet dukker op på steder som er helt uventet, ja så må man da tage hatte af.
Billedet er fra Indre Missions genbrugsbutik i Søndervig. Her havde de en spand med second hand paraplyer stående ved døren. - Pris 10.- kroner.... Og 20 i regnvejr.   Det må siges at være situationsfornemmelse for en god handel. - Med historien var også at jeg selvfølgelig skulle ind og snuse i forretningen ( Mon de havde flere sjove tilbud ) - Og her fandt jeg en gammel bog med børne lege, som jeg købte for en hel femmer. - Da jeg kom hjem opdagede jeg at bogen var en biblioteksbog - Udlånt fra Stadil Sogne bibliotek - 19. april 1977 - Og ikke afleveret siden. Skal jeg nu gå og vente til der kommer en enorm " afleveret for sent" bøde - - - Eller kan jeg blive anklaget for at købe hælervarer. 

Ingen kommentarer: