tirsdag den 22. maj 2012

Roll the dice !

Så fik jeg endelig "Terningen" lavet færdig. Den har været syltet længe og har nok været min dårlige samvittighed, hver gang jeg kom ud i haven.
Den har ellers en sjov historie. Jeg havde spottet en betonpælen på en lokal murer´s lagerområde. Den var slidt og havde et par skader. Jeg kunne dog straks se, at den godt kunne vækkes til live igen med et par reparationer og noget maling.
Da jeg spurgte muren om prisen på betonpælen, ville han første ikke sælge pælen. Men næste dag kom han alligevel forbi - Ikke bare med pælen, men med hele tre betonpæle, med en "terning" for oven. Jeg kunne få min egen pæl, hvis jeg samtidig ville reparerer og male de to andre. ( Da han havde fortalt hans kone om min ide med betonpælen, havde hun også ønsket sig et par stykker - Og her slog vi så flere fluer med et smæk )
Nu er "Terningen" sat op i haven. Vi har drillet konen med at det er hendes Yatzy monument, da hun elsker at spille Yatzy. - Men den er nu nok bare en ny haveudsmykning.

Ingen kommentarer: