lørdag den 26. maj 2012

Arbejdstilsynet har ekstra fokus !

På et initiativ fra beskæftigelsesministeren, vil restauranter, hoteller og rengøringsfirmaer opleve øget kontrol de kommende måneder. Ministeren har bedt Arbejdstilsynet intensivere indsatsen yderligere med 800 ekstra kontrolbesøg. Mette Frederiksen siger: "Jeg får et stigende antal meldinger om problemer inden for de områder. Der er mistanke om en opblomstring af et illegalt arbejdsmarked. Det er overtrædelse både på mit område, Arbejdstilsynet, og med hensyn til moms, skat og opholdstilladelser." Og hun fortsætter: "Jeg kan som socialdemokratisk minister ikke leve med, at der er elementer af wild west på vores arbejdsmarked, hvor man tilsyneladende behandler sine medarbejdere, som man har lyst til." Hasse Mortensen, der er tilsynschef i Arbejdstilsynet, siger: "Vi har sagt ja til denne ekstra opgave, som bliver koncentreret i det, vi kalder servicebranchen - hoteller, restauranter og rengøringsfirmaer. Det er her, vi ved, at der kan være problemer med arbejdskraften." ( Ser man på de virksomheder, som jeg kender til, tror jeg bestemt at vi har et højere arbejdmiljø niveau end mange i rengøringsbranchen. Derfor er en ekstra indsats helt sikker noget der kan gavne medarbejderne i positiv retning )

Ingen kommentarer: