tirsdag den 8. maj 2012

Musvitten i min vandpumpe !

Jeg har ellers fuglekasser flere steder i haven. Og har da også både Solsort og Stær som unglepar i haven. Sidste år havde jeg musvitter i en lille redekasse, men kassen gik til i vinter. Og jeg fik ikke lige sat en ny op. Det har dog ikke afskrækket en musvit famile. Så de er flyttet ind i min vandpumpe. Pumpen står til pynt lige ved siden af min dam - Og ret tæt på stedet, hvor vi sidder og nyder vores grønne oase.  Musvitterne kommer ned gennem hullet i toppen af pumpen og har lavet reden ca. 10 cm nede i røret. ( Kigger man ned i hullet, og derved kommer til at skygge så ungerne tror at de skal fodres. Så ser man 4 små næb der pipper lystig ) - Jeg har prøvet at få et billede af fuglene, når de kommer eller forlader vandpumpen. Men de er godt nok hurtige. Efter små 30 forsøg, er jeg kommet op med dette, lidt sløret billede. Det er muligt lige at skimte musvitten på vej væk. - De er rigtig flotte - Jeg er stolte af at de har bygget så tæt på os - De er skønne at følge - Og de er lyn hurtige.

Ingen kommentarer: