fredag den 30. marts 2012

Så skal der dyttes igennem !

Horn er en brugsgenstand i indiske kørsel. Og bliver ikke brugt til at signalere vrede som i USA eller Europa. Horn bruges til næsten alt på indiske veje - en undersøgelse viste, at store kryds i Calcutta har et horn det trutter hvert tredje sekund.
Ligesom Audis kinesiske biler kommer med længere akselafstand, kommer indiske Audis nu med et højere horn. Virkelig højere horn. Audi Indien chef - Michael Perschke - fortalte til en konference for luksus forhandlere, at selskabet rent faktisk har designet et kraftigere horn for det indiske marked. "Selvfølgelig skal Indien har et horn i en kategori for sig selv. Og det skal være utrolig slidstærk" sagde Michael Perscke. "Tager du et europæisk horn, så vil det være slidt væk i løbet en uge eller to. Med mængden af ​​dytter i Mumbai, har vi på daglig basis, hvad en gennemsnitlig tysker dytter på årsbasis. Det nye horn testes ved at blæse kontinuerligt i to uger for at se deres styrke.
Indien har en lov om decibel-niveau på horn for at eliminere støj problemet, men som så mange andre regler i landet, tager befolkningen ringe notits af loven. Parkeringsvagter og mange indbyggere i større byer oplever nærmest en epidemi af høretab, som skylden den store støj fra motorkøretøjer.

Ingen kommentarer: