torsdag den 15. marts 2012

Mærkelige kombinationer af varer !

For leden var jeg forbi Guldbageren i Tarm. Ideen var sådan set bare at tage en kage med hjem til aftenskaffen.... Men så stødte jeg på denne reklame.
En DVD film + 4 trøffelkugler = 149.- kr. - Umiddelbar et ok tilbud, men bare første gang jeg så denne kombination - Og så ved en bager.
Og man kan vel også spørg sig om det ligefrem er nødvendig i mersalgets hellige navn, at forretningerne skal til at danne billeder oppe i hovedet af folk, for at få mere over disken. ( Jeg så straks en lille familie, sidde med åben mund og grine af filmen, mens trøffelkuglen tydelig kan ses balancerer på tænderne bag højre kind -Velbekomme ! ) Det fik fantasien til at løbe lidt videre. Hvad kunne man også kombinerer, for at få lidt mere gang i salget fra ens forretning.
Apoteket: En hobbykniv med knækblade + en pakke plaster = 39.95 kr.
Købmanden: 6 pack Bacardi Breezer + en rulle brækposer = 85.- kr.
Lingeributikken: Et sæt smart undertøj + en pakke fortrydelsespiller 499.- kr.
Sportsbutikken: Børne surfer bræt + handy kuffert med genoplivningsudstyr 2999.- kr.
... ja, mulighederne er mange. Lav du bare lidt selv. Desværre syntes jeg at det bliver noget roderi, når butikker begynder at sætte hele seancer / opsætninger op, bare for at lave lidt mersalg.

Ingen kommentarer: