onsdag den 21. marts 2012

Jeg fandt en baby skilpadde !

På min løbetur langs stranden kommer jeg gennem et øde sump/skov område. Et sted hvor en mindre flod løber ud i havet. Der er et par stier, men det er ikke lige turistområde, da stranden er fyldt med tomme plastdunke - gammelt garn og andet affald som kan drive i land..... Og skoven er et vildnis, uden den store planlægning.
Men.... Skoven er fyldt med skildpadder. I mange forskellige størrelser. Fra små 100 gram til nogle så store som 3 fodbolde. De moser sig frem og larmer ret meget. Da jeg stoppede op for at udforske dem, opdagede jeg også små slanger og kæmpe skrubtudser. Fantastisk at der er så meget natur lige midt i et stort turistområde.
Jeg fandt en baby skildpadde, som jeg tog med tilbage til hotellet. Viste konen og derefter slap løs i hotellets have. ( Her er i forvejen skildpadder - Som jeg først troede var importeret for at imponerer gæsterne ) - Nu fik Hotel / skildpadde / familien et nyt medlem.

Ingen kommentarer: