fredag den 21. januar 2011

Morgenmad på gaden !

Rigtig mange kinesere spiser deres mad på vej til arbejde. Jeg kan se at flere af mine kollegaer kommer gumlende til fabrikken. Der findes også utrolig mange meget små mad butikker over hele byen. - Og butik er nok så meget sagt. Det er, som på billedet, en scooter med et glasbur bagpå. Indeni er der et gasblus, hvor maden bliver lavet og så - Vupti, så er der morgenmad. Ofte er det en slags pandekage, der rulles sammen, hvori der er stegte grønsager og kød + lidt ris. ( Stegte i soja, så de indeholder nærmest ingen fedt overhovedet) Meget frisk og ny lavet. Jeg hører endda kineserne sige at de hellere vil spise fra en gadehandler end fra en restaurant. De mener at her kan de se processen - der er ingen mulighed for at snyde med mad fremstillingen og der kan ikke gemmes varer fra dagen før. Jeg har endnu ikke taget mig sammen til at prøvesmage. Det er jeg simpelhen for bakterie forskrækket til at roe mig ud i.

Ingen kommentarer: