onsdag den 26. januar 2011

Kan man gemme sit CSR under andres logo !

Nogle virksomheder er så smarte, at de enten køber sig adgang til at bruge en interesse organisations mærke på deres produkt. Eller de laver nogle arrangementer, hvor de på en eller anden måde bliver blå stemplet af en sådan organisation. Det kan for sin sag også være godt nok, da det jo kan være en vind - vind situation. Men hvordan i alverden er disse interesse organisationer sikre på at virksomhederne er helt igennem gode. Kontrollerer de virksomhedens totale CSR regnskab. Har de audit team til at tjekke de enkelte fabrikkers påvirkning på miljøet. Og laver de en til bunds gående undersøgelse inden de "låner" deres logo ud ! - Jeg tror det næppe. Både fordi sådanne organisationer ikke vil bruge deres penge på at kontrollerer virksomheder og fordi de ikke har ekspertisen til dette. Og mest vigtig ! - Begyndte de på dette arbejde, var der nok ikke så mange virksomheder der ville være med / ville bestå testen. Og det betyder jo, at der vil være færre penge til interesse organisationen. Jeg mener at man skulle holde sig for god til at indgå i sådanne sammenhænge. Det kan rigtig nemt gå galt.

Ingen kommentarer: