lørdag den 22. januar 2011

Kinesisk karaoke !

En rigtig berømt ting i Kina er karaoke. De synger gerne ved alle mulige lejligheder. Selvfølgelig på kinesisk og med kinesisk tekst på skærmen. Man skal nok ikke våge sig op som vesterlænding, da det godt kunne blive noget pinlig. - - - I dag, på vej til og fra dagens svømmetræning, kunne jeg se at der var familie fødselsdag i et af hotellets selskabslokaler. Jeg smug kiggede, da jeg kunne hører Karaoke i salen. Der var dækket flot op med alt i skrig gult - masse af gæster, masse af røg og god stemning..... Og Karaoke sang. Her var både optræden af en ældre herre - to unge piger - en ung mand og en flok børn - På skift. Og jeg må være ærlig. Det lød virkelig grimt ! - Det kan godt være at gæsterne klappede og havde det sjovt. Men jeg tror aldrig at jeg kommer til at nyde den slags optræden. Især ikke med kinesisk musik.

Ingen kommentarer: