torsdag den 20. januar 2011

I have a dream !

..... Men den ser mere og mere ud til bare at være en drøm. Personlig syntes jeg faktisk at jeg fortjente at gå på efterløn som 62 - 63 årige Efter at have betalt fuld arbejdsløns skat siden min 17 års fødselsdag - Og aldrig haft en eneste arbejdsløsheds dag. (Syv-ni-tretten) - Så har jeg vel bidraget nok til arbejdsstyrkens opgaver. Nu ser det så noget anderledes ud. Nu skal jeg til at vente til de 65 år. Det vil sige at jeg nemt kan have arbejdet 5 - 8 år mere end den akademiker, som kan gå på pension samtidig med mig. Det kan sgu da ikke være retfærdig. Akademikeren har nok ovenikøbet haft et fysisk nemmere job end mit. - Nu er mit eneste håb for at tage konen med til Italien og få 10 gode år under solen, at der kommer en eller anden overgangsordning. Ellers må jeg konstaterer, at det igen er min generation der skal betale for den selvfede 68 generation, der om nogen har levet livet på nas af alle andre generationer.

Ingen kommentarer: