lørdag den 29. januar 2011

Han havde min respekt !



Thøger Seidenfarden, som døde alt for tidlig, havde min største respekt. Ikke at jeg kunne sympatiserer med alt hvad han sagde. Ja, ofte var jeg lodret uenig med manden. Flere forskellige nedladende ord har jeg nok også ytret om manden. Men han kunne noget, ikke ret mange havde evnen til. Han kunne rokke og flytte grænse i den offentlige mening. Han kunne provokerer uden at han behøvede at råbe og bruge beskidte tricks. Og han stod ved det han sagde. Uanset hvor presset han blev af "den offentlige" mening. Flere gange har han faktisk fået mig til at revurderer min holdning. Og endda fået mig til at flytte min holdning. Så..... Dyb respekt. Her mistede vi en af de mennesker der brændte for at forandre verden. Og en der ikke var bange for kritik.

1 kommentar:

Anders Linnet sagde ...

Enig
Tøger var uforudsigelig, modig, uhøjtidelig, humoristisk, usnoppet og så meget mere.
Jeg sendte også linket til den mageløse nekrolog som politiken havde forleden til mine nærmeste.
53 år - det er sku for tidligt men vi ved jo godt at vi ikke skal tage dagen i morgen for en selvfølgelighed - derfor skal der leves her og nu - tag vare på hver en dag.