søndag den 29. august 2010

Stafet for livet !

.....Et arrangement lavet af Kræftens bekæmpelse. Et 24 timers løb / gang, som foregik ti steder i landet. Det ene sted var i Vejen. Klubben stillede et hold og jeg havde taget hundevagten ( fra 02.00 - 04.00 ) Morgen. Det er sjovt at deltage i sådanne arrangementer, da det bringer folk sammen på en ny og anden måde. Jeg kom så midt nat og tog min tørn. små 75 gange rundt på den 400 meter lange centerbane. Der var andre løbere og mange der gik. Et af de sjove indslag, var Askov Efterskole. De gik altid en 5 - 8 elever sammen på banen. Pakket ind i deres dyner og tæpper, mens de sang og spillede guitar.... Nå, jeg kunne godt mærke at alderen ikke er til at vende døgnrytmen omkring. Så jeg tog mig selv i at løbe og gabe. ( Det viste ikke det store commitment ) Men heldigvis var der mørkt, så ingen ikke kunne se det. Jeg tror at klubben gjorde en god figur. At vi bidrog fint til indsamlingen og vores mini loppemarked skaffede en mindre sum til sagen...... Og så var det fantastisk flot at løbe på banen. Da der var sat papirsposer op langs hele banen. Alle med sterinlys og en rørende tekst . Jeg håber at vi kan deltage næste gang. Og kunne da også godt se, at klubben stillede op til en mere seriøs 24 timers løb. Hvor det var omgangene der talte.




1 kommentar:

Anonym sagde ...

Efterskrift: Tri og motion var det hold der nåede flest omgange: 585 gange rundt på en 400 meter centerbane = 234 km. Virkelig flot, når man tager i betragtning af der var flere børn og unge på vores hold.