mandag den 9. august 2010

Jaws - En klassiker !



P.t. taler jeg meget film og klassikere med sønnik. Hvad der har skabt trends og hvad der var banebrydende. Han har selv været med da Ringenes Herre gik over lærredet og da Matrix kom frem. Mel Gibson filmene: Apocalypto og Passion of the Christ var også en klassiker vi har suget til os, sammen med Seven og Saw. Men da jeg præsenterede ham for en klassiker og nok en trend starter, nemlig Jaws / Dødens gab, sagde han: "Åhh. Hold op. 30 år gammel film. Det kan da ikke være andet end plat"......... Men efter at selv filmen. Starten med den karakteristiske musik og uhyret fra en verden vi ikke lige behersker. Så var han solgt. Nu håber jeg ikke at filmen popper op i hans hoved, når vi svømmer i åben vand sammen. Det har den gjort i mit hoved. Sidste gang, da jeg svømmede rundt om en pynt i Kroasien og der pludselig var meget dybt. Eller dengang jeg var på koraldyk i Egypten, og man kunne se over 40 meter ned i vandet. ( Det giver lige 10 mere pulsslag i minuttet ) Guiderne sagde at der kun var små hajer i området. Men hvem har fortalt hajerne dette !

Ingen kommentarer: