torsdag den 26. august 2010

Kunstige førpris - det rene svindel !



Vi var inviteret til indkøbsaften i de butikker, som støtter vores lokale sportsforeninger. Både knægten og jeg er medlem af sådan en klub, så vi skulle da ned i Byen og snuse. Nu har jeg et lidt ambivalent forhold til sådanne aftener. ( Tilbuddet er 20 % på alle IKKE nedsatte varer.) Og når man ved at avancen normalt er 80 - 100%, så er det jo stadig en god business for butikken. Ok, lidt mindre avance, men en betydelige større omsætning den dag. Og så kan de jo også lige tjene det ind, som butikken støtter klubberne med...... Så hvem der lever af hvem kan godt blive lidt mudret.
Nå.... Knægten fandt et par badebukser og jeg gik målrettet efter et par løbesko. ( Asics Gel Kayano - vejledende pris 1400.- kr ) - Men her var det så min kæde faldt af !!!! - Intersport havde sat før prisen til 1600.- - - - Nu nedsat til 1400.- kr. Derfor ingen rabat på indkøbsaftenen ( 20% på IKKE nedsatte varer ) . Da jeg forelagde ekspedienten at 1400.- var normal udsalgspris, grinede han og sagde: " Ja, det ved jeg godt. Men du kan stadig ikke få rabat. Vi har jo sat dem ned !!!". Og ud af sidebenet sagde han at Jeg kunne jo bare købe dem et andet sted, men at servicen nok også var derefter. / Hvad ! - Han står åbenlys og snyder mig, og så taler han og god serice ! - - I mit optik er det total vildledning af kunderne. Jeg ved at det er at fifle med prisskiltet. Men ved en sagesløs løber, der vil ofte lidt ekstra på sin sport, at han bliver taget ved næsen ? - Er det den butik der støtter op om det lokale sportsliv ? ... Eller malker de bare det lokale sportsliv ?
Nå... Intersport i Vejen fik ikke lov at tjene bare lidt på en handel med mig. Og de får nok heller ikke den store reklame fra min side. Højest denne blog. Og jeg har stadig et par nye Gel Kayano stående i skabet, så jeg har ikke akut behov for et par sko. Men skulle trangen falde over mig, ville jeg nok købe dem HER. Prisen er kun 1086.- / Lidt billigere end Intersport "udsalgspris" med 20% rabat.

Ingen kommentarer: