fredag den 22. januar 2010

Pegeri af værste skuffe !

Mennesket har en evne til at tiltrække andres opmærksomhed ved at pege, så alle kigger i den retning fingeren peger. Der er næsten ingen, der kritisk tænker på, hvilken subjektive mening, der ligger bag pegefingeren. Vi kigger bare " bevistløs " i den angivne retning. Ofte sker der det, at den pegende person får rettet opmærksomheden VÆK fra sig selv. ( Her må jeg lige indskyde, at min hund faktisk er klogere. Den kigger på mig, hvergang jeg peger på et eller andet. Sådan lige for at afkode min intentioner med at pege, og om jeg viser andre tegn på, hvad den skal gøre, inden den langsom begynder at kigge i fingerens retning ) X - Faktor er en rigtig gang finger pegeri. At de tre dommere absolut skal udstille mennesker, som er åbenlyse håbløse. At dommerne skal ødelægge disse amatørers omdømme. Og at de ovenikøbet skal nedgør den verbalt. Ja - Ja, det lægger selvfølgelig hele opmærksomheden på de udstillede mennesker, men det fritager også dommerne for at sig / vise at de er værdige til rollen. Jeg ville da meget hellere se de vordende talenter, der ligger på vippen. Hører dommernes saglige kommentarer. Og måske lærer, hvad det er de ser og går efter. Det kunne måske endda give mig en mere nuanceret opfattelse af musik udøverne. Og derved blive et bedre publikum. Det kan godt være at de tre dommere er dygtige og næsten geniale på deres eget område. Men det er ikke noget jeg har set endnu. Indtil videre har de benyttet det ur gamle tricks, med at pege på andre, så man ikke ser på dem.

Ingen kommentarer: