onsdag den 20. januar 2010

Forberedelse er altid sagen - Eller ??

Håndjern - kølle og videokamera ! Ja, så er man da forberedt på en civil anholdelse. Thomas Kjær Pedersen fra Kolding tog affære. Da han, for jeg ved ikke hvilken gang, fik sine dæk på bilen skåret op. Han havde endda, i flere aftener stået og ventet i sin garage for at få fat i gerningsmanden. Jeg kan godt forstå Thomas, jeg kan godt se at han næsten har prøvet alt, og derfor skrider til selvtægt og en civil anholdelse. Det er mere forberedelsen jeg hæfter mig ved. Kunne man også forberede sig med: Natkikkert - sømpistol og videokamera - /// - Overfaldsalarm - bjørnesaks og videokamera, - /// - Kanonslag - tæskehold og videokamera. Når man nu ved at gerningsmanden helt sikker har noget skarpt i hænderne ( Han har jo lige skåret dækket op ) Og man udstyrer sig selv med farlige våben, så er det måske på grænsen til en civil anholdelse. Jeg ved at der er mange der mener noget andet. Men jeg tror at denne form for forberedelse kun øger niveauet af farlighed for alle. Og det er helt sikker den forkerte retning. At myndighederne ( Læs: Politiet ) her har svigtet, er der nok ingen tvivl om. Men det er jo ved at være en dagligdags forseelse fra deres side af. Klagesagen "Ressourcer eller ej". - - - - -Det er stadig en prioriterings sag, og der må sidde et menneske af kød og blod i etaten og nedprioriterer netop denne opgave. Han kan måske fortælle, hvad niveauet af forberedelse til en selvtægt handling skal være ??

Ingen kommentarer: