tirsdag den 19. januar 2010

Multimedie maskerade !


Ja, det er da på jysk "træls" med den nye multimedieskat. Den er overhovedet ikke gennemtænkt fra Skatteminister Kristian Jensens side. A: Det er en ekstraskat, selv om regeringen har skattestop - - - B: Det bremser udviklingen af det digitale samfund, selv om det er et af de bedste mål vi har i Danmark, når vi nu skal leve af viden og handlekraft - - - C: Den gør jo ikke ligefrem Kristian Jensen populær i befolkningen, selv om mange har udnævnt ham til kronprins i Venstre. ......................
Men når alt det er sagt, så må jeg sige at det er en storm i et glas vand. Jeg vil personlig, nok komme af med ca. 150 kr. ekstra i skat om måneden. For de får jeg en mobiltelefon, en internetopkobling, en bærbar pc, support til mit udstyr, og altid de nyeste programmer..... Jo - Jo, Det fik jeg også før 1. januar, men der var mit samlede skattetryk også højere..........Ja - Ja, udstyret skal primær være til firmabrug, men selve netforbindelsen bliver da brugt af resten af familien. Så koldt vand i blodet. Alting har en pris, så er det jo bare op til éen selv, om man skal "krige" en lønforhøjelse hjem - Om man skal holde 5 min. længere pause pr. dag - Om man skal omlægge til IP telefon derhjemme eller bare betale og se glad ud. For den flexibilitet der er i at have udstyret med overalt vil vi jo nødig miste.

Ingen kommentarer: