torsdag den 28. januar 2010

Et rigtig " gør det selv " nederlag !


Ja, jeg har jo den holdning at jeg nok kan finde ud af det meste ! Og er da også kommet rigtig langt i "gør det selv" verden med denne holdning. Selvfølgelig er der opgaver jeg opgiver med det samme, hvis det ser for indviklet ud eller jeg mangler noget faglig viden..............
Men denne opgave var dog nem, til at begynde med ! Konens bil havde problemer med at holde strømmen. Jeg havde flere gange ladet på batteriet, men kunne godt se at den var færdig. Så jeg tog tyren ved hornene, slog op på Thansen´s hjemmeside og fik tastet model - årgang og motorstørrelse ind. For øvrigt meget smart, og man kan endda se om den lokale butik har den aktuelle del på lager. Nå, batteriet blev hentet. Billig - billig, når det skulle være en 100 ampere model. Men så begyndte " gør det selv" opgaven at gå skævt. Først og fremmest var det ski.. koldt og det begyndte at blive mørkt. fingrene var iskolde og der var simpelhen umulig at få det gamle batteri ud. Det var en gåde, hvordan det var kommet ind i motorrummet. ( Havde de mon sat det ind inden de satte skærmene på bilen ?? ) Så efter flere forsøg, efter at have tøet fingrene op flere gange og efterhånden begyndt at sige nogle rigtig beskidte sætninger, måtte jeg melde pas. Det sårede min stolthed helt enorm, at jeg ikke engang kunne skifte batteri på en bil. Jeg fik ringet efter Dansk Autohjælp, de slæbte den ca. 1½ km. op til den lokale automekaniker. OG HAN TOG KUN 230.- KR. FOR HELE OPERATIONEN. INCL MOMS. Tænk at stå med så mange problemer, bruge en masse tid, fryse og bande, og ikke mindst ende med et mindreværdskompleks, bare for at spare 230.- Jo - Jo, mekanikeren grinede, men jeg grinede bare med. Næste gang rør jeg ikke et batteri. Det overlader jeg til eksperterne.

Ingen kommentarer: