tirsdag den 26. januar 2010

Arbejdstilsynet er også mennesker !


Jeg var i dag inde ved Arbejdstilsynet i Kolding ( Tilsynscenter 3 ) For at give en orientering om de tiltag vi har lavet på virksomheden omkring arbejdsulykker. Indlæggets overskrift var Empowerment til at komme fra ulykker til nærvedulykker. Det var et rigtig godt møde, hvor de tilsynsførende havde mange gode spørgsmål og gode vinkler ind i oplægget, set gennem deres briller. Sådanne møde giver også mig en del med hjem. Jeg lærer deres holdninger af kende, deres måder at tænke på, deres tvivl og mål i jobbet som ansat ved Arbejdstilsynet. Og så ser jeg da også personen bag tilsynsførerskiltet........ Men jeg håber da også at påvirke dem. ..................At de skal være bedre til at hjælpe virksomhederne, at de skal fokuserer mere på den menneskelig fejlrisiko og at de skal lægge politi kasketten lidt ned i kufferten. Der er selvfølgelig mange forskellige måder at gøre tingene på. Jeg tror dog at fælles for dem alle er, at man skal brænde for sagen. Man skal udstråle klare holdninger og være model for det, man prøver at få folk andre til at forstå. Ens fremtoning skal være ægte. På den måde tjener man tillid og respekt. Og de er utrolig villige til at flytte sig i den rigtige retning.

Ingen kommentarer: