mandag den 25. marts 2013

Tæl dine skridt !

Så er tæl skridt kampagnen slut. Tre uger, hvor Dansk Firma Idræts Forbund har prøvet at få danskerne til at danne hold og udfordre hinanden i antal af skridt. En god måde at gøre opmærksom på den daglige motion ( Eller mangel på samme ) - Jeg havde samlet mine medarbejdere i et hold ( HSE-DK ) - Og vi har nu alle løbet - gået - og trænet rundt med en skridttæller de sidste 21 dage. Nogle har faktisk fået en Aha-oplevelse. Hvor stor forskel der kan være på dagene. Sidder man i sin bil til arbejde, har en masse møder og derefter kører hjem til sofaen. Så bliver det ikke til ret meget. Tager man derimod tælleren med på en løbetur, eller omregner sin Zumba aften til skridt, så sker der virkelig noget. Og mit personlige tricks. At hæve kontorbordet op, så man skal så op, tæller selvfølgelig også rent. - Jeg nåede 377100 skridt på 3 uger. Hvilket jeg er godt tilfreds med. Mit hold nåede også flotte resultater. Og ikke mindst, så fik vi en påmindelse om, hvor vigtig det er at røre sig - Og hvor meget vi så også gjorde det.

Ingen kommentarer: