fredag den 15. marts 2013

Arbejdsmiljø Seminar !

I går afholdt mit Team det første arbejdsmiljø Seminar for medlemmer af arbejdsmiljøorganisationerne i Manufacturing. En dag der forløb langt over mine forventninger. Ideen var fostret på en løbetur sidst i november 2012, hvor jeg løb og tænkte over den enorme mængde erfaring og viden, som virksomheden havde. Men som bare var spredt så meget, at den langt fra blev brugt fornuftig. 
Arbejdsmiljø folkene kommer godt nok fra meget forskellige produktions processer, så deres baggrund er være væsentlig forskellig fra hinanden. Men deres udgangspunkt og deres mål er det sammen. Nemlig et ordentlig arbejdsmiljø - til gavn for både medarbejdere og virksomhed. - Jeg mener selv at vi havde en fantastisk dag, hvilket også kunne høres blandt kursisterne. Og jeg tror helt sikker at vi fik hævet barren en lille smule på arbejdsmiljø siden. 

Og det der i min verden er mest vigtig - NETVÆRK - fik en kick start på dagen. Folk fik sat ansigt på " Han / hende - den arbejdsmiljø nørd " - Som arbejder på fabrikken lige ved siden af, og de fik udvekslet erfaring og ideer. Mit håb er at denne tværgående snak kan fastholdes, og de kan hjælpe hinanden væsentlig mere end før. For arbejdsmiljøarbejde er og bliver et samarbejde !

Ingen kommentarer: